17.4.14

Pešto od medveđeg luka


Hej, hej, društvo. Evo, 'vam nešto za pojest'. Pored kuće mi raste medveđi luk i to skontam tek danas, no bolje ikad, nego nikad, što bi rek'o Velja Ilić. :) Malo se šalimo i salimo.

Dakle, uberite jedno 150/200 listova luka - evo linak. Sad mu je vreme, pa navalite u šumu, ali pazite da ne uberete zvončiće. Slični su na prvi pogled, iako lukac miriše na lukac ima tanke listove i vidi se stabljika lista, zvončići ne mirišu na lukac i imaju debele mesnate listove. Ako sam dobro brala, onda bi trebalo da preživim, jer su zvonci otrovni. :)

Pošto ste ih ubrali, operite ih u hladnoj vodi, osušite (ja stavim u najlon kesu, zavitlam njome par puta i višak vode ostane u kesi). Ne otvarajte kišobran u zatvorenom prostoru. Iseckajte na sitnije komade. Dodajte beli lukac - 2 čena. Šaku indijskih orasa propržite 3 minute dok ne porumene.

E, sad, možete da budžite ovaj pesto tako što ćete da mu pridružite i pinjole, orase domaće, itd. Ja sam u svoj dodala ljuspice lana i skroz je ok. Naravno, posolite, dodajte ulje od repice (150 ml npr.) ali kapiram da može maslinovo za intenzivniji ukus ili suncokretovo ulje, ako baš ič nema u prodavnici.

Sve to u jednu činiju i miksajte onim mikserom za kremaste supe i sosove. I to je to. Sipajte u teglu, pospite još malo uljem da se ne kvari i voila.

Jedite uz bilo šta, ali najbolje šmeka sa krupno rendanim parmezanom na krep rollsima ili na sveže pečenom bagetu.

Prijatno!!!

1 comments:

Meklaud је рекао...

Mmmmmm sremus pored Isra kad naberem pa napravim razne specijalitete....ni ne znah sta propustah:)

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for Blogger